هیات های مذهبی مرودشت برای امسال برنامه ویژه داشته باشند

بسیج مرودشت

وبلاگ خبری تحلیلی مذهبی بسیج مرودشت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ بسیج مرودشت خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

هیات های مذهبی ، کانون های فرهنگی ، مساجد و مردم مرودشت برای محرم امسال برنامه ویژه داشته باشند .

در مرودشت چند سالی است که خدا را شکر در بعضی از هیات های مذهبی شهرمان به فکرکار فرهنگی افتاده اند. ما نیز خواهان این برنامه ها هستیم ودر جهت برگزار شدن بهتر مراسم های امسال تلاش میکنیم .

ما نمیخواهیم که عده ای در محرم امسال همچون سال های قبل مداحی کنند و عده ای دیگر گریه کنند و بر سر و سینه بزنند هر چند همین کار هم خوب است اما به این مقدار اکتفا نکنیم و در کنار هیات های مذهبی شهرمان خیمه های معرفتی بصیرتی تشکیل دهیم .به نظر بنده حقیر ماه محرم و خصوصا دهه اول این ماه یکی از بهترین فرصت ها برای انجام کار فرهنگی است پس باید از هم اکنون برنامه ریزی کنیم تا به لطف خدا بهترین نتیجه را بگیریم .

بنده در ادامه پیشنهادات و طرح های مرتبط با کار فرهنگی در محرم را که به ذهنم می رسد به صورت اجمالی توضیح خواهم داد .

         1 محرم امسال سعی کنیم برای کودکان برنامه ویژه ای داشته باشیم . از آنجا که ویژگی های دوران کودکی منحصر به فرد است لذا باید معارف دینی را با زبان خودشان به آنها منتقل کنیم و در این کار میتوانیم از کارشناسان علوم قرآنی و مهدهای قرآنی شهرمان کمک بگیریم .اما پیشنهادات بنده حقیر در رابطه با این طرح عبارتند از :

تشکیل خیمه های کودکان عاشورایی که در این خیمه ها برنامه های زیر قابلیت اجرایی دارند :

پخش کلیپ های کارتونی با موضوع محرم و زندگی امام حسین ع که نمونه های آن در بازار موجود است .

اجرای برنامه هایی نظیر نقاشی ، کاردستی با موضوع محرم .

تهیه و توزیع کتاب های ویژه این سن با موضوع محرم .

تهیه بازی ها و سرگرمی های فکری با موضوع محرم .

تشکیل حلقه های صالحین کودکان با موضوع محرم و اینکه بخواهیم حسشان را از بودن در هیات بیان کنند و علت اینکه دوست دارند یا دوست ندارند به هیات بیایند را بپرسیم تا بهتر بتوانیم برنامه ریزی فرهنگی در رابطه با کودکان داشته باشیم .

2 خیمه های سبک زندگی را به پا کنیم و در این خیمه ها که مخصوص قشر جوانان است باید سبک زندگی امام و یارانش را به عنوان سبک زندگی اسلامی معرفی کنیم . در این خیمه ها می توانیم راجع به موضوعاتی از قبیل اهمیت بندگی خدا در نظر امام حسین ع ، سیره عملی و اخلاق عملی امام صحبت کنیم .

3 خیمه های پاسخ به شبهات خصوصا شبهات مربوط به محرم .خیلی از افراد در رابطه با محرم شبهاتی در ذهن دارند یا شبهاتی را جامعه به آنها منتقل میکند که ما باید در این خیمه به این شبهات پاسخ دهیم و با پاسخ های شفاف خودمان غبار شبهه را از ذهن و جوانان شهرمان بزداییم تا با اخلاص بیشتری برای امامشان عزاداری کنند.

4 خیمه های زینبی . در این خیمه ها نیز می توانیم زینب س را به عنوان الگویی به زنان جامعه معرفی کنیم و سلسله نشست های زینبی را در این خیمه ها برگزار کنیم و حتی مسائلی نظیر پوشش بانوان ، حضور بانوان در جامعه را مورد بحث قرار دهیم .

5 خیمه های شهدای دیروز ، شهدای امروز و شهدای فردا . در این خیمه ها باید به مخاطبانمان بفهمانیم که راه شهدا ادامه راه امام حسین ع و یارانش بوده است و ما نیز اگر بخواهیم میتوانیم ادامه دهنده راه شهدا و سالار شهدا باشیم.

اما حرف آخر سعی کنیم در تمامی هیات های مذهبی مرودشت در ماه محرم امسال از حضور روحانیون ، کارشناسان و مشاوران مذهبی استفاده نماییم .


گلچین 10 سال مداحی بازی جنگی (تیراندازی و رزمی) معجزه حفظ قرآن کریم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه